Відповідальність за отруєння в закладах громадського харчування
17.07.2020Влітку через підвищену температуру повітря продукти харчування швидше псуються тому випадки харчових отруєнь у кафе, ресторанах та інших закладах громадського харчування є непоодинокими.
Як довести провину закладу та як домогтися компенсації витрат на лікування?
Отже, до закладів громадського харчування відносяться ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад, що забезпечує харчуванням невизначену кількість фізичних осіб (ст.1 Закону “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”).
Харчовими отруєннями (інтоксикації) називають гострі захворювання, що виникають від вживання їжі, що містить отруйні для організму речовини мікробної і немікробної природи.
Ознаки харчового отруєння можуть бути найрізноманітнішими — від коліків та діареї до ниркової недостатності та розладу діяльності центральної нервової системи, окрім того, симптоми напряму пов'язані із видом інтоксикації.
У РАЗІ ОТРУЄННЯ НЕОБХІДНО
- завжди зберігати чек, у разі отруєння його слід додати до вказаних нижче документів;
- оформити свідчення друзів або знайомих, котрі були з вами;
- обов’язково треба засвідчити факт отруєння: звернутися до лікарняного закладу або викликати «швидку», повідомивши лікаря про місце та час вживання страви, якою ви, вірогідно, отруїлися. Слід розповісти не лише про симптоми захворювання, але і про обставини пригоди – аби був задокументований причинно-наслідковий зв’язок між вживанням страви і наслідками. Необхідно зберігати і усі квитанції про придбання призначених ліків;
- Спочатку можна спробувати звернутися з письмовою претензією безпосередньо до закладу громадського харчування. До претензії додати копії наступних документів: документи, що засвідчують факт придбання їди у цьому закладі (чек, квитанція); довідка з медичного закладу (зокрема виписаний епікриз); копії всіх квитанцій (чеків) на придбані ліки та медичні послуги; зазначити свідків події, у тому числі інших постраждалих.
- Якщо таке звернення не дало результатів, можна також звернутися до органу державного санітарно-епідеміологічного нагляду (Держспоживслужби). Цей орган відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» зобов’язаний проводити санітарно-епідеміологічні розслідування для виявлення причин та умов, що призводять до виникнення та поширення інфекційних хвороб, зокрема й через харчові продукти, групові та індивідуальні.
- Останній етап відновлення порушених прав потерпілих громадян - звернення до суду з метою відшкодування шкоди, заподіяної порушенням прав споживача, що призвело до втрати здоров’я. Крім відшкодування витрат саме на лікування, можна також вимагати відшкодування вам моральної шкоди. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Відповідальність
За порушення санітарних норм передбачена адміністративна, кримінальна та цивільно-правова відповідальність.
- Адміністративна згідно ст. 42 КУпАП полягаю у вигляді накладення штрафу на громадян від одного до дванадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від шести до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- Кримінальна передбачена ст.135 ККУ і карається обмеженням волі на строк до двох років або позбавлення волі на той самий строк. Або ж за діяння,передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили смерть особи або інші тяжкі наслідки,- караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
Якщо Ви або Ваші знайомі потребуєте правової допомоги звертайтеся до відділу «Білозерське бюро правової допомоги» розташованого за адресою:
смт Білозерка,
вул. Свободи (К.Маркса), 108,
тел.: (05547) 3-32–60, (068) 364-86-28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.